06 września 2012

MOST POŚRÓD ZŁOTEJ JESIENI


W powietrzu czuć już jesień. Letnie słońce grzeje mniej intensywnie, a wiatr hula między gałęziami drzew. Nie ukrywam, że nastaje jedna z moich ulubionych pór roku. Lubię zwłaszcza początek jesieni, gdy liście na drzewach przybierają fantastyczne kolory, a promienie słoneczne delikatnie ogrzewają ciało. W takim krajobrazie przyjemnie jest pospacerować, a także posłuchać muzyki. Trzeba już pomału zaopatrzyć się w herbaty wieloowocowe, które uprzyjemniać będą te zimniejsze, deszczowe dni. 

Warto także zastanowić się nad wyborem płyt, które będą dopełnieniem tego klimatu. W tym roku preludium do jesieni stanowić będzie płyta Alexandra Veljanova "The Sweet Life" (2001) oraz winyl Siouxsie And The Banshees "Once Upon A Time/ The Singles" (1981). Jak mniemam, zapewnią one mi mnóstwo wrażeń, a także będą dobrą wróżbą dla nadchodzących premier płytowych. Na dniach pojawi się nowa Lacrimosa, a za nią całe zastępy pięknej muzyki. Czekam już na nią z ogromną niecierpliwością i wypatruję jak dobrego przyjaciela niewidzianego od wielu lat.

Jakub "Negative" Karczyński

P.S. Obraz wykorzystany w tym wpisie to "Most pośród złotej jesieni", którego autorem jest Ryszard Tyszkiewicz. 
 

3 komentarze:

  1. "The Sweet Life" - warto mieć tą płytę choćby dla genialnej piosenki "Fly Away", którą pamiętam, dawno temu prezentowała Viva, czy MTV. Wieki nie słuchałem tego albumu. Tak to jest, gdy kolekcję płyt ma się podzieloną pomiędzy dwa kraje. ;-(

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie z kolei najbardziej podoba się utwór "Chains Of Steel", który to sprawił, że zapragnąłem mieć ten album. "Fly Away" jest moim drugim faworytem. Zaskoczyłeś mnie jednak Andrzeju informacją, że grała to kiedyś Viva. Dziś to wręcz nie do pomyślenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak mi się wydaje, że Viva - wykonawca niemiecki, więc pasuje, a że "Fly Away" prezentowano w telewizji muzycznej to jestem pewien na 100%, bo tam ten utwór usłyszałem po raz pierwszy. Lubię też egzotycznie brzmiący "Blag Zhivot". ;-)

    OdpowiedzUsuń