01 lipca 2012

WAKACYJNE NATARCIE PŁYTOWE

Wakacje to czas nadrabiania zaległości w czytaniu oraz słuchaniu muzyki. Szczęśliwi ci, którzy mogą pozwolić sobie na dwu, a nawet trzymiesięczny odpoczynek. Niestety, większość musi zadowolić się dwoma tygodniami, które upływają zbyt szybko. Coś o tym wiem, bo mój urlop mam już za sobą. W tym czasie nadrabiałem zaległości czytelnicze (przede wszystkim "Komu bije dzwon" Ernesta Hemingway'a), a także słuchałem płyt. 


Największe wrażenie zrobił na mnie album Soulsavers "The Light The Dead See", w którym to obowiązki wokalisty przejął Dave Gahan z Depeche Mode. Na takie albumy czekam z otwartymi ramionami. Po wielu tegorocznych rozczarowaniach, nareszcie coś, czym można się w pełni rozkoszować. Klimaciarze powinni być usatysfakcjonowani.

W pięknym stylu powróciło także Ultravox. Ich płyta "Brilliant", pozwala zanurzyć się w oparach wspaniałych melodii i wrócić pamięcią do lat osiemdziesiątych, kiedy to święcili swoje największe triumfy. O takim poziomie mogą tylko pomarzyć, niektóre gwiazdy z tamtych lat. Ultravox pokazało, że wie jak stworzyć płytę na naprawdę wysokim poziomie i mam nadzieję, że nie jest to ich ostatnie słowo.

Skoro już przy Ultravox jesteśmy, to przed kilkoma dniami dotarła do mnie płyta Midge Ure'a "Pure". Miło popatrzeć na zdjęcia Ure'a, gdy jeszcze miał włosy, choć bez nich wygląda nawet lepiej. A co do samej muzyki, to na razie słuchałem jej zaledwie kilka razy, lecz już wyłowiłem kilka pięknych nut. Obszerniejsza recenzja w najbliższym czasie.

Mam nadzieję, że starczy mi czasu na przesłuchanie tych wszystkich płyt, które nieśmiało spoglądają na mnie z regału. W kolejce czekają już Inkubus Sukkubus "The Goat", NFD "No Love Lost", NFD "Deeper Visions", Love Club "Lime Twings And Treachery", Variete "Bydgoszcz 1986" (reedycja), Klaus Mit Foch "Mordoplan" (reedycja - pierwsze wydanie na CD) oraz kilka innych płyt spoza mrocznej działki. Niemniej jak to mówią, od przybytku głowa nie boli.  Pozdrawiam wakacyjnie.

Jakub "Negative" Karczyński

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz