05 stycznia 2022

WALKA O OGIEŃ


W ostatnim czasie znów sprawdziło się stare powiedzenie kolekcjonerów płyt brzmiące tak: "Spieszcie się kupować płyty, tak szybko drożeją". Gdy przed laty na półkach Empiku można było nabyć album The Wolfgang Press "The Burden Of Mules" (1983) za około 40 zł, nie byłem akurat na etapie fascynacji tą grupą. Muzyka wydawała mi się nieprzystępna i w ogóle nie sądziłem, że kiedyś będę chciał ją mieć na swoich półkach. Lata mijają, a ja pluję sobie w brodę, że też wtedy nie kupiłem tej płyty. Dziś chcąc wejść w jej posiadanie trzeba mieć nie tylko szczęście, ale i przygotować się, że licytacja może być bardzo zacięta. Doświadczyłem tego na własnej skórze, gdy próbowałem stać się właścicielem tego albumu. Już sam fakt, że aukcja była obserwowana przez dziesięć osób, dawało pewne wyobrażenie na temat tego jak to się wszystko może potoczyć. Przemyślałem więc strategię licytacji sądząc, że kwota 120 zł załatwi sprawę. Dodałem w razie czego pewien bufor w postaci 40 zł i czekałem na rozwój wypadków. Do ostatniego dnia licytacji cena utrzymywała się w okolicach 80 zł, ale to co zadziało się w ostatnich sekundach aukcji to była prawdziwa walka o ogień. Niestety nie dane mi było cieszyć się z wygranej licytacji bowiem aukcja zakończyła się na kwocie 168,50 zł. Widać komuś bardziej zależało na tym albumie skoro był gotów zapłacić takie pieniądze. Nie pozostaje mi nic innego jak pogratulować zakupu i mieć nadzieję, że i mnie może kiedyś uda się wejść w jego posiadanie. Niech zatem płyta dobrze służy nowemu właścicielowi, a muzyka raduje tak ucho jak i serce. Jeszcze raz przyjmij zatem moje gratulacje. Kimkolwiek jesteś.

Jakub Karczyński


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz